Western-USA-2014.reismee.nl

Nationale Parken

De laatste dagen staan in het teken van het bezoeken van 3 Nationale Parken. * Death Valley * Sequoia National Forest * Yosemite National Park Alle drie de parken hebben elk hun eigen schitterende eigenschappen en zijn prachtig. Death Valley is zoals verwacht de heetste van alle drie. De temperatuur ligt er (tijdens ons verblijf) op zo'n 45graden, in combinatie met een straffe wind levert dat een bijzondere ervaring op, je loopt constant in een föhn op zijn hoogste stand. Verder is het een prachtig park met hele mooie wandelingen door kloven, iets waar wij niet op ingesteld zijn en dus ook maar niet doen. Sequoia National Forest is een bos waar heel veel Sequoia bomen staan. Dit zijn de grootste bomen ter wereld, en dat is indrukwekkend gezicht. De bomen torenen hoog boven je uit, en de diameter is enorm. Een hele bijzondere ervaring en een hele mooie route. Yosemite National Park bestaat uit een aantal enorme kloven. Deze zijn ontstaan doordat er vroeger gletsjers doorheen liepen, deze hebben enorme rotsblokken meegenomen en in de kloof achtergelaten. Een van deze kloven is omgebouwd tot een stuwmeer, de aanvoer van het water geschied via een aantal spectaculaire watervallen. Echter door de droogte en de tijd van het jaar waren de watervallen droog toen wij er waren, dat was erg jammer. Evengoed een prachtige route en mooie ervaring.