Western-USA-2014.reismee.nl

Los Angeles. San Diego

Vanuit Santa Monica zijn we vertrokken naar San Diego. Een oude stad in het zuiden van Californië, vlakbij de Mexicaanse grens. De invloeden vanuit Mexico zijn heel goed zichtbaar, en zeker in het OldTown gedeelte waar ons hotel zit. We hebben hier een WhaleSpot trip geboekt waar we erg naar uit kijken. De boot vertrekt om 10:00 uur dus voor het eerst de wekker gezet deze vakantie. Bij aankomst wordt er direct gewaarschuwd voor de ruige zee, en worden er allerlei adviezen gegeven, je ziet de mensen kijken en denken "wat een onzin, het is 30 graden en geen zuchtje wind" nou dat klopte, tenminste op land. We waren de haven nog niet uit of de eerste lag al zo groen als gras binnen op een bank. Er zijn ook altijd mensen die als 1e aan boord willen om "lekker" voorop de boeg te kunnen zitten, een aantal heeft daar maar een half uur gezeten, en geen vis gezien (tenzij ze achter de boot van over de reling ook te zien waren). Wij hadden gelukkig nergens last van, en werden getrakteerd op een enorme schol dolfijnen, en prachtig gezicht, verder viel het tegen een was er niets te zien. Helaas zijn we dus zonder walvissen te hebben gezien terug gekeerd naar de haven. We hebben verder de stad bekeken en ook nog een lesje over de Mormonen gekregen, wat best interessant was. 's-Avonds niet te laat naar bed, morgen weer de wekker, dan gaan we een reis van 8 á 9 uur naar het wilde westen maken. Tot later.